Friday, February 23, 2007

Seni Konon

Jejaka perasan ni (mengikut gelaran yang diberikan oleh lelaki normal) telah meng-tag aku. Nak tau 06 jenis benda yang pelik tapi benar tentang aku katanya.

Ini soalan yang agak mencabar memandangkan aku lebih banyak dirujuk sebagai mengada-ada daripada pelik oleh mereka-mereka yang rapat ngan aku. (Ayat merujuk aku sebagai mengada-ada itu di sesetengah waktu membuat aku merasa kiut tapi dalam keadaan tertentu membuatkan aku menyesal sebab tak bawak pisau dalam beg).

Takpalah, ni aku cuba senaraikan 06 perkara pasal aku, yang aku rasa sebenarnya tak adalah pelik sangat kot?

1- Aku jarang bertukar handbeg selagi ia tak koyak rabak (biasanya kat bahagian dalam beg tu sebab terkena kunci dan sebagainya). Ada sekali je aku beli handbag baru sebelum yg lama koyak, tu pun sebab ada sorang kawan sekerja kat ofis lamaaa dulu tegur tanya, 'Tu beg ke bantal busuk?' (shilake sangat soalan dia kan).

2- Menulis boleh meredakan tekanan perasaan aku serta merta. Macam yg aku tulis dalam komen kat blog tuan tanah, ada banyak resit-resit lama kat dalam beg aku. Bila marah, aku ambik satu dan hamburkan kemarahan kat situ. Ini menjadi alternatif mujarab jika aku tak bawak pisau dalam beg (sila rujuk para atas kenapa aku perlukan pisau kadang-kadang).

3- Aku sangat pendiam kalau tak kenal orang tapi kalau dah kenal dan orang tu boleh mengikut rentak aku (tak ramai yang aku jumpa biasanya), aku boleh menjadi peramah ya amat. Ini kerana aku merasakan tak ramai orang boleh bersabar ngan ayat-ayat poyo dan melankolik yang biasa aku gunakan.

4- Aku tak suka rumput basah. Comot.

5- Aku cintakan suasana mendung sebelum hujan. Sangat-sangat! Mengenangkannya pun dah buat hati aku berbunga-bunga.

Dan macam yang pernah aku post sebelum ni :

6- Aku takleh bau parfum beraroma rempah sebab nanti gigi aku akan terasa ngilu.

7- Aku jugak takleh bercakap sambil makan maruku atau keropok sebab nanti aku pening mana satu nak dengar; bunyi maruku ke suara aku?

8- Dan lagu-lagu Enrique Iglesias.. tolonglah jangan pasang tepi telinga ini sebab suara dia terlalu lemak, boleh buat aku muntah! Serius.

Haaa.. ambek. Daripada 06 terus jadi 08.

Err, aku nak kena tag orang ke? Err, seganla. Tapi, kalau ada yang berminat silalah berbuat demikian tanpa perasaan malu ye.

Rules & Regulations: Each player of this game starts out by giving 6 weird things about themselves. People who get tagged need to write in a blog of their own 6 weird things as well as state the rules clearly. In the end, you need to choose 6 people to be tagged and list their names. After you do that, leave them each a comment letting them know you tagged them and to read your blog!

Ok dah, aku nak siapkan artikel Karam Singh Walia ni.

p/s aku sebenarnya segan nak tag orang sbb dibuatnya org tu buat tak layan je, malu la aku. Oh..

18 comments:

Nazri said...

Weh, ko tak tag aku ke?

areyoung said...

Kan dah kata kalo berminat sila berbuat gitu tanpa malu2? (ko mmg tak malu biasanya kan).

Pa'chik said...

radak perut orang lalu lalang tak pelik ke? haha..

13may said...

Jom dengar lagu Enrique Iglesias...
hahahaha:P

kel@mbu said...

kalu aku nyanyikan lagu enrique tu rasanya kau muntah tak? haha..

~inilah saya~ said...

Apasal gigi kamu tak boleh bau aroma berempah?

Memang pelik.

Ngueh...ngueh..nguehh

kingbinjai said...

tak pelik pun?! buat lagi skelai! ha ha ha

tuan tanah said...

"7- Aku jugak takleh bercakap sambil makan maruku atau keropok sebab nanti aku pening mana satu nak dengar; bunyi maruku ke suara aku?"

Kamu patut menuntut dari Encik Naga tu, macam mana dia boleh membaca sambil dengar lagu.

Lepas ni mesti kamu boleh bercakap sambil makan maruku.

blackpurple said...

Pelik bagi kita mungkin biasa-biasa bagi orang lain, Biasa-biasa bagi kita mungkin pelik bagi orang lain.

He he he

Sunan_Jati said...

waduh.. waduh... kaget banget... hahahaha!

areyoung said...

pa'chik ~ takdelah pelik.. kalau buat betul2 tu lain la ;P

13Mei ~ Saja je ;P

kelambu ~ Suara ko lemak tak? ;P

itulah dia ~ Tahlah eh? ;P

kingbinjai ~ Maknanya mmg tak pelik la.. tak guna nak buat lagi, haha

tuan tanah ~ En Naga tu boleh buat gitu sbb dia pre-occu-pied. Haha

blackpurple ~ Kdg2 kita pun bukan kenal sgt diri kita, hehe

sunan jati ~ kaget? tak macam pun..? ;P

oe~ said...

yg pasal 'babi comel' tu... kalau dah rasa tempias masuk van dan mmg tau/yakin/mungkin/agak2 itu dari lubang muka dia.... elok lah bersamak. samak satu badan. senang. ..
kene buat tau. paling tidak pada bahagian yg terkene je....

eeeeeiiiii.....

pasal game ni... mcmana ye... tak brapa faham

INDERA KENCANA said...

Huii.. masih terasa nak meradak perut orang..??

debikdebuk said...

ko ni melampau la. org mintak 6 bagi 8. Kalau org mintak 10 bagi 14. Bahaya gaduh dengan org macam kau. nanti org bagi penumbuk...ko bagi apa ek??

wénkt said...

wan dah banyak kali kene tag, tapi tak nak buat gak.. tapi sbb areyoung tag, wan akan buat la..

terharu tak?~~

areyoung said...

Oe~ ~Tak, tempias tu tak kena pun kat kitorang.. yakin. ;)

Indera ~ Tadelahh.. hehe

Debik ~ Yang nyatanya bukan bagi duit.. hahah

Wan ~ Terharu gile.. sob sob.

(Anw, thank you)

pengeran cinta said...

hmmm...aida ko lupa lagi 2 benda r!
1) Muka ko akan bengkak macam kena sengat tebuan kalo ko menangis! Terus berubah!
2)Ko akan balek kampung setiap ujung minggu dan tinggal aku sesorang2! benci!

areyoung said...

Pengeran.. ko kat melaka ya? ;)