Tuesday, June 24, 2008

demi dia

Aku benci betul apabila disuruh bersosial dengan golongan mak-mak datin ni. Bukan saja kerana pangkat dunia, tapi aku juga merasa jurang umur antara kami akan membuatkan aku mati kutu kelak. Prinsip hidup aku, biar mati kutu di rumah, jangan di luar rumah yang jauh dari bantal dan katil.

Kerana itu, aku tarik muka patblas apabila dipaksa menghadiri satu majlis perkahwinan di bandar yang banyak lampu baru-baru ini. Duduk semeja dengan mereka yang berpakaian penuh sequence dan tudung ber'awning' membuatkan aku betul-betul terseksa.

Mujurlah, kehadiran anak dara Dato' M membuatkan aku menjadi manusia yang lebih bersyukur. Budak entah tingkatan berapa itu menarik muka masam dari mula perjalanan kami di Shah Alam hinggalah ke sudah. Mungkin untuk menghilangkan bosan, dia asyik menangkap gambar sendiri dengan kamera henfonnya, aku syak untuk dimuatkan ke dalam facebook atau myspace. Sekurang-kurangnya terhibur jugak aku memerhatikan perangai budak-budak sekarang. Satu yang aku tak faham, pose mulut muncung memang trend sekarang eh?

Ketika aku sudah mengambil tempat duduk, seorang wanita yang menggelarkan dirinya 'aunty' menggamit aku supaya duduk di sebelahnya. Interest aunty ini adalah Akademi Fantasia, jadi tak susah untuk aku dapat masuk dalam perbualannya, hinggalah dia mula bercerita tentang New Zealand, negara Eropah lain dan Disneyland Hong Kong yang baru dikunjunginya.

"Call me Dato' R," kata suaminya yang dapat aku tangkap ketika disapa sopan tetamu di sebelahnya.

"Ok datin... nice talking to you. Jumpa di konsert AF 7 tahun depan ya?" begitu ayat penyudah sebelum aku dan 'aunty' itu berlaga pipi sesudah majlis.

Soo plastik.

7 comments:

oe~ said...

pehhh.... dh boleh bergaul dgn datin sampai berlaga pipi... aku dapat berlaga pipi dgn maya karin pun jadi la

ah tok said...

hujan emas di negeri orang.

meenzuleyka said...

so u skrg datin aida la ya..

areyoung said...

oe ~ wah wah wahhh ;P

ah tok ~ hmm?

meen ~ kol me datin.. hahah ;P

Pegawai Khalwat said...

Mulut muncung?

Ha ha ha.....

Betul jugak, memang banyak foto yg macam tu dalam Myspace dan Frenster dan segala macam lagi.

Trenlah kot.

Tak pernah pula aku jumpa gadis kampung yg bergambar mcm tu.

areyoung said...

Budak2 zaman sekarang mmg cam gitulah.. especially kalo tangkap gambar pakai hp sendiri.. hiks!

biskutrajin said...

yup...itu mmg trend bebudak skrg..heheh...slm kenal..