Wednesday, November 07, 2007

Legasi

Kelmarin dulu.

Macam selalu, (bengang betul!) Astro suka tayang cerita2 70 @ 80-an waktu awal pagi. Pagi tu, aku teruja tengok Aziz M Osman berumur dalam 7 @ 8 tahun pegang watak utama.

Bagus betul lakonan budak dulu-dulu. Tak hairanlah, Aziz menang Pelakon Kanak-kanak Terbaik di Festival Filem Asia Pasifik tahun 1976 di Pusan, Korea Selatan untuk filem Sayang Anakku Sayang ni (http://www.filemkita.com/).

Tapi yang kelakarnya kau tau apa?

Ada satu adegan membabitkan pengarah drama prolifik kita, Yusof Haslam. Dia jadi pegawai kebajikan masyarakat dalam filem tu.
Adegannya bermula dengan:

"Mengikut laporan yang saya terima... "

Ha ha!

Sekarang aku tau dari mana dia dapat dialog wajib drama Gerak Khas tu ;p

11 comments:

doff said...

"Mengikut laporan yang saya terima... "

hahaha

PoKoK BeSaR KuALa KangSAr said...

haha....syok2. filem dulu2 memang skema abis. kalau tengok gila-gila remaja, ayat dia org, ikut ayat buku, hehe

areyoung said...

doff ~ haha!

pokok ~ tapi aku suka sangat kalau sesekali dapat tonton filem2 70an ni. Asyik2 p ramlee pun bosan gak ;p

PoKoK BeSaR KuALa KangSAr said...

memang best pon. ada la certain2 yg ok. yang lain ko. lagi pun pelakon kite dulu2 ada ramai yg very talented. now ade, tp x ramai

ko nak tau, sepanjang hidup aku, x penah langsung bosan ngan p.ramlee...hehe. hebat dia tu. kau pun tau kan

blackpurple @ jowopinter said...

Kalau tak silap, adik dia [ke abang dia..] Zulkifli pun pernah berlakon masa budak-budak dulu kan...?

kingbinjai said...

ha ha hs

Pa'chik said...

zulkipli adik dia purp...

memang ayat orang pilem dulu-dulu skema abis lah...
lawak je...

hahah... gelak kahkah... bosan tersangatlah...

meenzuleyka said...

hmmm areyoung memang pemerhati, pendengar yang cekap...

amyz! said...

hahaha. keji betul laaa... skema gaban.

sinaganaga said...

HA HA.

areyoung said...

pokok ~ terus terang aku kata, ada waktunya aku bosan juga ;p

blackpurple ~ dah besar pun dia pernah berlakon gak : )

kingbinjai ~ ;p

pa'chik ~ bosan napa pa'chik?

meen ~ ;p

amyz ~ mmg keji ;P

naga ~ gelak besar ke maksudnya tu ;p