Monday, April 23, 2007

Bapak

Kami orang kerdil
tercatuk di papan petak
terserah pada bapak
ke mana kami nak diletak

(kerana kami orang kerdil) dan
di tangan bapak ada air.

Ya, aku pernah mengepos ini dulu!

16 comments:

tegezoot said...

Allahyarham Bapak saya idola saya, walau dia bukan orang berharta jauh lagi berpelajaran.

Kamarul said...

teringat aku kepada abah aku. lamanya aku tak balik rumah. huhu..

blackpurple said...

Aku sudah besar panjang. Bapak tak larat nak pegang aku lagi. Lagipun petak itu sudah tak muat untuk aku.

Entri ini sesuai sempena hari bapa nih.. :)

13may said...

hari bapa???

bila????

Pa'chik said...

air kat tangan bapak tu untuk apa weh?

debikdebuk said...

Bapa? Sapa jadi bapa?

Pegawai Khalwat said...

Aku nak air.

Aku tak nak bapak.

Pa'chik said...

kamu-kamu orang kerdil? siapa siputih salju nya?

areyoung said...

tegezoot ~ bapa saya pula lelaki paling sabar (berdepan dgn mak) pernah saya jumpa ; )

kamarul ~ balik la weh

blackpurple ~ bapa yg ini tak perlu tunggu bulan jun ;P

13mei ~ ntah. bulan jun tapinya kan?

pa'chik ~ utk menghilangkan dahaga agar terus dapat hidup.. haha

debik ~ hoh?

pegawai ~ bapak ke bapuk maksud kamu?

pa'chik ~ ah, aku sendiri dah mula tak faham dibuatnya pa'chik ni.

Pa'chik said...

snow white la, snow white...

Kamarul said...

aku akan pulang. tunggu habis periksa dulu. hohoho!

zizie ali said...

rasa macam releven je dgn perumpamaan 'bagai mentimun dgn durian'.

Pa'chik said...

zie, durian dengan kulit buleh la buli timun.. bila dah jadik tempoyak... lunyai la kena tenyeh ngan timun tu...

Wanted Anime Network said...

kita punya pilihan selain menjadi orang kerdil. Kita mampu jadi gergasi apa.. atau setidaknya menjadi papan caturan, bukan bidak-bidaknya..

thesandman said...

aku terasakan dan terperasankan yang isi-isi entry blog kau dewasa ini banyak bersadur unsur tarbiah.

bagus ni. bagus sama sekali dan berulang-ulang kali.

areyoung said...

zizie ~ terror.

wanted ~ semua harap macam tu ; )

sandman ~ kau suka entry botak? haha!