Thursday, September 17, 2009

Sumpahan September

Kerana aku pernah susah, aku tahu nilai sedekah bukan pada sebesar mana rm yang dihamburkan, tapi berapa besar nilainya pada penerima ketika itu. Seorang pengampu mungkin memberi sumbangan RM500k kepada menteri, tetapi hadiah itu tidak terbanding walau sebesar hama dengan seorang buruh yang menghulurkan RM2 kepada seorang fakir yang sudah sehari santak tak makan.

Begitu juga, kegembiraan mandi Sunway Lagoon atau melancong bersama kawan-kawan mungkin akan sentiasa harum dalam ingatan dan buat kita tersengih bila mengingatnya.

Tapi percayalah pada aku; ingatan manis itu tak mungkin sama bila mengenang kawan yang pernah sudi membuang sedikit masa untuk mendengar keluh kesah kita di saat dia paling diinginkan.

Terima kasih kawan (u know who u are).

Dan bekas bos yang sudi memberi duit raya juga : )

8 comments:

Pegawai Khalwat said...

Bos aku bagi kuih raya.

boe~ said...

aku tengah susah ni. pinjam seribu boleh.. nak beli lcd tv.. :)

Bebelan sem@t@-m@t@ said...

huhuhu, bekas bos yg ni je xkasi duit raya..

boe~ said...

aida... selamat menunaikan ibadah haji. Alhamdulillah. seronok betul saya mendengar berita ni. mudah-mudahan beroleh rahmat dariNya.

tolong doakan kesejahteraan kami sekeluarga ye. :)

kingbinjai said...

sayang kat bos yang camtu

JiwaKosong said...

blog yang bagus, ape kate try pegi visit blog saye ni plak kalau nak tahu info yang unik dan elegan di http://tolongsenyap.blogspot.com ,try visit erk

kingbinjai said...

kalo bos bagi duit raya memang rasa bess sgt

Dadan Sujana Kusumah said...

Salam dari kami di Bandung Indonesia!
Megahrental, Sewa Mobil murah di bandung | Rental Mobil di Bandung.
Megahrental - telp.+6282130175579 adalah salah satu rental mobil yang ada di kota Bandung yang melayani berbagai keperluan anda, baik untuk rental mobil di dalam kota bandung atau rental mobil untuk keluar kota Bandung dengan harga murah dan terjangkau, mobil yang terawat baik serta sopir yang handal dan profesional.
rental mobil bandung
sewa mobil bandung