Wednesday, November 16, 2005

Abang

Petang ni tetiba rasa hangin plak bila dapat tau nama aku dah black list pasal jadi guarantor keta abang. Yelah, dulu cakap cuma jadi reference je... tup2 ngan nama aku skali black list kat bank.

'Sabar... sabar...' aku pujuk ati. Baru semalam aku rasa cam jadi aida yang baru pasal rajin gile kemas rumah, masak & sentiasa senyum masa Kak Long datang, tetiba hari ni cam ada tanda2 nak transfom jadi moody balik plak.

Aku tau abang serba salah pasal dia tipon & mesej aku, walaupun tak cakap sorry. Aku rasa dia saja nak keep in touch ngan aku bila tau aku tengah hangin kat dia la tu.

Bila dah hangin, mula la sume mende rasa serabut!

Tiba2 tadi, 'Alamak, ada mesej la pulak...' nada sora mesej yang aku donlod dari henpon ehsan bunyik.

ABANG MINTAK MAAF LA SBB BUATKN NAMA HANG BLACKLIST NANTI LEPAS KAWIN ABG SETELKAN

Hati aku serta merta bagai disiram salju. Cair segala amarah. Segala pengorbanan abang kat aku yang bukan sedikit bagaikan slide powerpoint kat dalam minda.

'Abang, kami maafkan...'

No comments: