Tuesday, September 15, 2009

Hadiah

Sudah lama saya tak update blog. Di rumah, saya tak selesa melayari blog. Di pejabat, bos tidak bagi pekerjanya melayari facebook dan blogspot pada waktu kerja. Tak apa, itu bukan isu.

Hari ini hari istimewa saya. Tengah hari tadi saat matahari terpacak di kepala, saat itulah saya menjengah dunia 29 tahun lalu. Ada orang tak mahu bagi tahu masa kelahiran atas sebab tertentu. Ini termasuklah seorang penyanyi terkenal yang sanggup ‘memalsukan’ masa kelahiran anak sebab katanya orang boleh buat perkara tak elok kalau tahu masa itu. Oh, saya dah mula melalut.

Hari ini hari istimewa saya. Menjelang hari ini, banyak yang sudah saya lalui dalam hidup ini. Banyak yang belum dicapai untuk esok, tapi biarlah saya memandang yang indah-indah belaka, yang sudah saya ada pada hari ini. Memang kata orang kalau nak berjaya jangan mudah berpuas hati dengan apa yang kita ada tapi suka hati saya ya, ini hari istimewa saya.

Tapi dalam pada gembira, ada juga perkara sedih yang berlaku. Antaranya saya dihubungi seorang perempuan gila. Dia cuba mengulangi sejarah tahun lepas. Dia mahukan saya bersedih pada hari lahir saya. Berjayakah dia?

Dia berjaya, tapi tak seberjaya tahun lepaslah.

(Still, tahniah kat dia).

‘Aida, ingat apa pun berlaku saya sayangkan anda.’

(Selamat Hari Lahir diri).

6 comments:

Sahana said...

Selamat Hari Lahir!

doff said...

selamat hari lahir. semoga panjang umur murah rezeki. diberikan kesihatan yang baik. gumbira selalu.

selamat hari raya aidilfitri.

boe~ said...

dah 29 tahun ye... hehh hehh.
Selamat Hari Jadi Aida.

Delly said...

Selamat hari jadi Aida! Semoga terus tabah menghadapi gelora hidup!

areyoung said...

TERIMA KASIH

afza said...

selamat hari lahir, aida